Efter regn kommer solsken!

Det har varit tre kämpiga dagar och det är nu jag faktiskt på riktigt kan uppskatta hur bra jag har haft i Sverige med föräldrar som allt finns där och som kan fixa allt och framförallt hur JÄVLA JOBBIGT det är när man är på okänd mark i ett land där de flesta inte pratar engelska.
 
I onsdags natt blev jag rånad, blev av med mobil och plånbok. Har sprungit runt helt loco mellan polis, Vodafone och olika Paki-shoppar för att få igång min nya iphone vilket har slutat med att jag idag köpte min tredje telefon här i Barcelona och har nu äntligen ett spanskt nummer (igen) och en mobil som fungerar.
 
Tack och lov att jag har träffat så otroligt härliga vänner här som stöttar och som kan få en att skratta åt hela situationen och tack och lov att mina föräldrar budade ner en ny telefon (även om den inte funkar) och hjälper mig att bekosta hela kalaset med alla dessa mobiler och SIM-kort.
Ett plus är också att jag har tvingats prata en hel del spanska vilket är svårt men bra!
 
Nu helgen firar vi la mercé som är Barcelonas "nationaldag" med massa festligheter, konserter och såklart sol och bad! Så trots rån och mobilstrul så har jag det väldigt bra här! :D :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0