End of la mercé

Har firat la Mercé i dagarna fem!
 
Är slut som artist och ska ta ett vitt liv (eller kanske några vita dagar). Det blir lätt mycket av både det ena och det andra i den här staden, eller rättare sagt det blir lätt mycket av alkohol men inte så mycket mat. Kläderna sitter en anings lösare än vad de gjorde när jag kom ner och allt känns liksom mindre MEN all alkohol kommer bli min död! Är ju så lätt att en café con leche följs av ett glas cava som blir till en flaska som blir till rödvin som blir till mer cava... and so it goes on!
Sedan att det är en väldigt liberal mentalitet här till både det ena och det andra gör ju inte saken bättre!
Å andra sidan har jag sagt till mig själv att dessa månader är till för att njuta och bara flyta fram i min takt och så länge jag har kul så vad gör ett par glas cava liksom?!
 
Idag är det skola sen ska jag iväg till gymmet och sen hem för att fortsätta med mina ansökningar.. det börjar närma sig nu! Har skickat iväg 2 ansökningar och i slutet av veckan skickar jag den tredje!! Så spännande! Ska även ringa till killen på konsultbolaget och diskutera framtida jobb möjligheter!!
Allt är så spännande nu!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0